Ynkepynk

Jag är sjuuuuuuuuuuuuuuuk! Seg i huvudet, hosta, finnig näsa och whopping 37,3 (fast normalt 36,5)…. En riktig mancold känns det som – dvs mycket skrik för lite ull.

Eftersom jag sällan är sjuk så blir jag extra-super-förvånad av vilken energi-förlust det är att vara sjuk, till och med om det egentligen knappt är sjukdom. Och åååååå vad jag gör onödigt mycket åt mina barn – för de verkar helt handlingsförlamade när jag ber dem hämta mjölk eller hushållspapper själva. En motreaktion för att jag vägrar, fattar jag med, men ääääääändå.

Nu ska jag dricka te och sedan tvinga barnen i säng. Pippilotta vägrar låta mig röra henne – jag kan ju smitta. Så hon kommer sova i egen säng, kan man tro.

Kommentera

