fullt upp

Idag är förkolan stängd och jag betraktar det som osceaner av tid att fixa..

Det kommer nog bli lite stressigt under dagen – för jag har tänkt att vi ska:

  • åka till jobbet och vara med på ett informationsmöte och stanna så länge barnen orkar
  • besöka en ny lekpark som byggts i Kristineberg
  • luncha och handla presenter och kalas-saker i Kista
  • köpa trädgårds-stolar på rea på Jysk
  • handla mat till Pippilottas kusin-grill-lunch-imorgon
  • sopa av och röja upp på altanen på baksidan
  • ställa fram bord och stolar på altanen framsidan så vi kan äta frukost där imorgon
  • klippa gräsmattan
  • njuta av det fina vädret

Annars är det lite segt nu. Barnen är busiga vid läggning och ofta är någon vaken till efter nio. Gullgossen kör ändå på med att vakna klockan sex. Sen borde jag ju jobba och fixa lite efter det – men det orkar jag inte utan får lite dåligt samvete…

One thought on “fullt upp

  1. Du får njuta av det fina vädret när barnen leker på den nya lekplatsen. Min 6-åring somnar oxå efter 9 på kvällen och jag har haft dåligt samvete för städning, oskriven artikel, i gen cross training mm men nu försöker jag släppa det. Jag blev så trött av den stressen att jag valde att lägga mig tidigt under lång tid för att orka något alls. Nu har det börjat lite igen så tack för påminnelsen. Jag tror man måste sluta ha dåligt samvete och bestämma sig för att inte stressa. Vi måste ju koppla av någon gång

Kommentera

