Efter några sämre dagar är vi på topp igen

Det har varit några dagar med för lite sömn, moln och blåst och dålig stämning.

Två dagar har vi haft mycket lite av sol och strand – mest skugga och blåsigt. Gullgossen och jag har bråkat om att han gnällt (gör inte det så ofta numer) och att nytt extra-själviskt beteende jag tycker mig se och irriterar mig på. Pippilotta har helt plötsligt slagit barn utanför familjen (Gullgossen och mig har hon pucklat på jämt) – och det är nytt. Jag frågar ofta på förskolan om hon slåss där – för jag vill veta om hennes utåtagerande har med familejnatt göra eller är större – och de säger alltid att hon inte slåss med barnen på förskolan.

Idag kom dock solen tillbaka. Och vår Jesper Juuhl-samtal igår hjälpte. Så idag har det varit piratkalas (och ledigt för mamma) sol, strand, lek hemma, minidisco och vuxenshow. Och inga bråk och mycket lite gnäll. TJOHO!

Njuter är tillbaka 🙂

Kommentera

