Lägstapris-garanti – I love it

Idag har jag köpt 200 meter trall. På lägsta-prisaranti på Bauhaus…

Tänkte köpa på Byggmax, såg att K-Rauta hade sänkt priset i helgen, ändrade mig till K-Rauta, kom ihåg lägsta-prisgarantin och handlade på Bauhaus…

Så – 11.95 blev 9.95 blev 8,75… 200-700 kr billigar hur man nu räknar.

Tredje gången på kort tid som jag använder det – på Ving-resan fick jag några tusen tillbaka, på min spinningcyckel blev det en tusenlapp och idag alltså några hundra. TJOHO!

Jag fattar att det bygger på att de flesta kunderna ska vara lata och tänka att Om de har lägsta-priset-garanti så har det lägsta priset…och sedan inte kolla. MEN IALLAFALL! För mig rör det sig om i runda slängar 4000 kr den senaste tiden. Och i hela livet om jag ska vara ärlig – men nu fokar vi på perioden 28/12-13/4, eller hur?

 

 

Kommentera

