saved by google

Kollade att ja kunde hitta våra pass tidigare idag. Och giltighet. Och jag kan HITTA alla tre och de är GILTIGA.

Gullossens pass går ut i september – och helt plötsligt inser jag att det är inte är 6 månader tills dess.

Efter MYCKET googlande har jag lärt mig följande:

  1. Man måste ha 6 månaders giltighet på passet
  2. Man måste BOKA tid för nya pass i Stockholms län
  3. Det finns typ INGA tider i närheten av oss under morgondagen
  4. nån på nåt fprum har klarat sig med två månaders giltighet
  5. troligen (och detta är det ja tror mest på) så gäller ett inklippt svar från ambassaden i ett foruminlägg – bara de som vill ha ett förlängt visum behöver passat ha en giltihet på 6+ månader

Vad ska man tro? Ja jag väljer att tro på att vi kan komma iväg. Och hem. och sen ska vi skaffa pass, ASAP.

 

Kommentera

