summering 18.50

Mitt dåliga humör har hpllit i sig – som har gossens gnälliga/trötta ansats till det mesta. Konstigt nog får ändå dagen ett gott betyg. Mellan ganska långa gnällig och bråkiga stunder har följande mycket viktiga hänt:

  • Jag har sorterat, mätt och märkt upp en stor säck begagnade pjäxor och skridskor som vi ärft från min syster
  • jag har burit upp 3 stora påsar/lådor på vindern innehållande ovan nämnda pjäxor + för små barnkläder + bebisläksaker
  • köpt fodrade stövlar till gullgossen
  • beslutat mig för HUR altanen ska se ut på framsida – ååååå så fint det nog kommer bli
  • druckit kaffe i solen på altanen
  • Gullgossen och hans förskolekompis ”hittade på” varandra på allmänningen och kunde springa runt och leka + kom in och fikade. för en som Gullgossen, som inte vågar ta första steget är det fantastiskt att bara vara ute och tjoff är leken igång
  • tvinllingfamiljen kom på lek och middag

men snart får det bli sängen så vi orkar med veckan!

2 thoughts on “summering 18.50

  1. Låter jobbigt med sen tv o morgonpigga barn. Kan du inte spela in programmen så kan barnen titta på dem kvällen efter (med tidigare start) eller köra dem på TV4play?
    Så glad att mitt barn inte frågar efter de här programmen då det inte alls är min melodi

    • Nä usch för gladiatorerna – vi har ju klarat oss i flera år… de är ju så fiffiga att de kommer ihåg allt de ser och vet exakt vad som ska komma i varje avsnitt 😦 men jag ska inte påminna om gladiatorerna nästa helg! (som jag aldrig gjort hittills i och för sig, men iallafall)…

      NÄ håll dem ifrån detta – verkligen!

Kommentera

