omplaneringsdagen

Vi skulle gå på Medelhavsmusset igår – familjevandring med mumier och massa skoj barnverksamhet.

Efter en stresslunch på McD stretade vi framåt i blåsten och kom fram till en lååååååååååååååååååång kö. När vi stått i typ 20 min kom en man ut och ropade att det var max-gräns på 300 i museet, 200 var redan inne… det var minst 100 pers framför oss – så NEEEEEJ:

Då kom L på att det finns ju Medeltidsmuseet precis bredvid. Så det blev vår plan. Helt OK museum, med visning som vi hann  med och en barnverkstad som var öppen = lite rita och måla. Lugnt och mysigt, ganska intresant tyckte jag och ok för barnen om man iallafall var på visning också.

Pippilotta hann inte gå på toa – under förevänsningen att det luktade illa sa hon att hon inte behövde kissa – medans det nog var springa-runt-i-museet som hon ville mest. Och han var ABSOLUT inte kissnödig när vi skulle gå heller…

Precis när vi väntat på pendeln i 5-6 minuter (lagom tid för nödkissning) och precis kliver på säger hon att hon MÅSTE kissa. Du får hålla dig var mitt ganska osolidariska svar.

Två stationer senare fick vikliva av pendeln. gå på toa, och ta nästa tåg hem. Tyvärr kommer detta INTE vara en sedelärande historia, för jag har bara pratat om incidenten som att tur att det fanns toa på stationen  och ibland är det verkligen bråttom och lyckades (som jag VERKLIGEN inte alltid gör) hålla mig från lite syrliga kommentarer om, ja… jag saaaaa ju det, du skulle ha kissat på museet… åååå vad jobbigt,,, Hon behövde ju precis inte dem iallafall….

Middagen var frittval – Pippilotta tog korv stroganoff, Gullgossen våfflor med jordgubbar och jag Misosoppa. OK mitt var kanske inte så himla fritt val ändå – men jag härdar ut!

 

Kommentera

