Vattenfastan stöter ikväll på sin största fiende – heliga fredags-kon

Jag gillar mat. Laga och äta. Med mat menar jag mest saker som jag lan svänga ihop och som då smakar fantastiskt. Inte mat som i perfekta uppläggningar av små mysko saker.

Hur som helst. Fredagsmiddag är lite heligt för mig. Alla andra dagar vill jag äta gott. Men fredag MÅSTE jag äta gott. Och helst dricka ett glas vin. Och kanske poppa lite popcorn.

Spännande känsla att jag ska äta 1,5 dl miso-soppa och dricka mineralvatten. Kanske knapra på några gurkskivor. Toppa med en kopp roibos-te.

Kommentera

