som att kissa i sängen…

I går eftermidag bestämde vi att jag behövde vara på vårt andra kontor på-andra-sidan-stan under förmiddagen men sedan skynda tillbaka till kontoret.
På mitt företag har vi två pool-bilar som man kan låna när man ska åka mellan kontoren – så jag kom på den underbara iden att jag tar en poolbil hem och sedan direkt till långt-borta-kontoret på morgonen och sedan vips köra tillbaka till kontoret.

ÅÅÅÅ så skönt det var att swischa hem i en modern bil. Inget släpande på ryggsäck, inget spring från tunnelbana till pendeltåg – bara jag och radion.

När ja närmade mig hemmet kom jag på att jag inte kunde hämta barnen med den här bilen(inga kuddar)  utan måste köra hem och sedan gå och hämta. OK. Men har jag en vagn på förskolan? Nä – den ligger i bilen. Och bilen…. STÅR VID PENDELTÅGET….

Så det hela slutade med att hämta trötta barn utan vagn. Och sedan panikringa barnvakts-mormor. Efter middagen fick jag ta bussen till pendeln och hämta bilen. Plus att det var sjuuuukt mycket köer imorse – ingen tidsvinst och inte så mysig körning heller….

One thought on “som att kissa i sängen…

  1. Aj aj, känner med dig. Planen som var så bra som imploderar och lämnar ett svart hål i sitt ställe.

    Jag släpade en övertrött skrikande Mini genom en ICA-butik svärandes över min egen oförmåga att tänka två steg extra igår.

    Igenkänning!!

Kommentera

