det bara händer saker överallt

Vi har varit på kryssning och vips så har massor av saker hänt:

  • vi har vait på kryssning
  • jag har bråkat massor med min pappa under kryssningen (pga lite sömn för mig, dålig hörsel för honom och han ökade ålder i kombination med min ovilja att ta hänsyn till den)
  • ett regeringsbeslut idag/igår påverkar min arbetsplats enormt – rörigt men bra att veta – känns som man vill vara på plats och fatta vad som pågår…
  • sotaren kanckar på dörren och ska sota – tack pappa/morfar för att du byggt taklucka, sotat åt oss så han bara behövde kolla, och att du fixat en tillfällig lampa på vinden när den andra gått sönder
  • nästan inget toapapper hemma!!! SKANDAL och barnen vill inte var ahos mormor och morfar och vill inte heller följa med och handla
  • mjölken är slut – så inget gott kaffe i sikte 😦
  • ingen sol heller i sikte
  • drack argentinskt malbec-vin igår på båten och hrm – boxvin är kanske inte lika gott dårå…
  • har ingen lust att skriva månadsrapport just nu – drar nog iväg och kollar rea-skor på VAGABOND-outlet (om jag blir av med barnen – eller jag menar om barnen vill vara hos mormo och morfar ett tag)
Kommentera

