MBL

Gullgossen är inne i en fas där han inte gillar nåt, nästan. Eller man vet inte. Ena dagen gillar han lyckling och nästa dag kan jan knappt smaka… En dag vägrar han äta köttfärssåen och nästa dag slukar han resterna av samma pasta med köttfärssås eftersom han helt plötsligt vägrar att äta lax.

Det är en fas hoppas jag. Hörde från kompisar att deras lika gamla son som är en utpräglad allätare har ett liknande beteende.

Iallafall – igår beslutade Gullgossen och jag att han och Pippilotta ska få välja en maträtt var i veckan. Sen glömde jag det snabbt. Idag påminde han mig – så det blir spagetti och köttfärssås imorgon. Lika bra som allt annat jag hade på min tråååkiga lista. 

I min fantasi ser jag mysiga familjeråd på söndagar. Vi ska besluta om maten som kommer i veckan – sätta upp lappar på en vecko-tavla och vara rörande överens. Och alla ska vips gilla all mat och alla ska bli lyckliga.

Ev kommer det resultera i att vi äter pizza, köttfärssås och pannkaka VARJE VECKA. Men det kan få vara så. Medbestämmande har både för och nackdelar…

Kommentera

