6 veckors-utmaningen!!!

Jag har blivit mycket inspirerad av det dän där studien som jag själv refererade till – den där man gått ner 12,4 % av sin kroppsvikt på 6 veckor med intervallträning.

Eftersom jag har gått ner drygt 8 kg sedan innan så tänker jag att det nog inte gäller mig men tänker utmana mig själv att gå ner 4 kg på 6 veckor. Det blir med en kombo av 5:2 (som jag fortsätter med men som jag i princip stått stilla med i några månader) och intervallträning.

3 spinningpass* i veckan. Och några 7 minuters styrkeövningar – oklart hur många, men jag kör dem ju när barnen kollar TV så det blir väl tre av dem med.

 

* 4-6 st 30 s HÖG INTENESIV INTERVALL med 3 minuter emellan. Jag kör 4 st första veckan och ökar sedan till5 och sist till 6 OM jag mäktar med det. Det tar drygt 15 min med 4 intervall (17 min inkl uppvärmning och nedvarvning)

Kommentera

