OK – planer smids redan

När man ändrar fokus och mål så öppnas ju sinnena. Nu när målet är ”hitta energigivande saker att göra” istället för ”jag är säkert sjuk ge mig en masgisk tablett så blir allt bra” så börjar kvarnarna mala. Och plötsligt vidgar jag vyerna – jag har väl tänkt länge på att åka nånstans på en weekendresa. Men har tänkt i banorna på de som jag umgås mest med nu – alltså ensamstående småbarnsmammor och bara känt at det tar ju länge innan det blir nåt.

Nu började jag tänka på roliga weekendresor och då dök ju andra impulser upp. Chattade genast upp en kompis som jag rest hur mycket som helst med. Hon är två-barnsmamma med sambo. Imorgon ska vi luncha och känna och klämma lite på huruvida vi kan åka på nånstans tillsammans.

EN PLAN!

One thought on “OK – planer smids redan

  1. Skönt att det inte var något allvarligt och bra att du tar kroppens signaler på allvar! Och både nyttigt och roligt med weekendresa för Pippigull(faktiskt inte bara)mamma(utan även människa). Kram!

Kommentera

