genus på finlandskryssning

Alltså – jag jobbar hemma – därför denna möjlighet att spamma bloggen – istället för onödigt snack om resursbrist med folk som går förbi och försöker få mina medarbetare att ta på sig mer jobb…

Vi har nu bokat en Helsingforskryssning med mormor och morfar plus kanske kusinerna och kanske min syster.

Jag reagerade på att när man skulle fylla i passagerarnas ålder och kön så var kryssrutorma på Siljaline

FLICKA

POJKE 

med POJKE som defaultinställning om man ändrade genom att klicka i FLICKA. Det kom ju EFTER i alfabetet… så om nåt måste vara ikryssat är det väl den som står först – eller ty helst INGET.

Sedan fick jag brev från Viking Line precis, men förslag om att man kunde anmäla barnen till Ville Viking Club genom att kryssa i ett formulär:

villeviking

SAMMA SAK DÄR!!!! FLICKA STÅR FÖRST, MEN POJKE ÄR STANDARDKRYSSAT!!!

(jag fattar att det kan vara så att en alltid måste vara ifylld av programerings-skäl så mitt förslag om att inget ska vara ikryssat är kanske en utopi)

SKA DET VERKLIGEN VARA SÅ HIMLA SVÅRT ATT BARA GÖRA ETT LOGISKT VAL OCH KRYSSA I DEN SOM STÅR FÖRST??? SOM OCH – TADA – REPRESENTERAR 50% (typ) AV DE SOM SKA VARA MED!!!! OCH VARFÖR BEHÖVER Ville Viking ens veta???
(i kryssningsbokningen är det ganska viktigt att de har korrekta passagererlistor så där är det bra med ordning och reda)

Kommentera

