Som förr…

Jag ska på fest. En sån där som jag var på ofta förr. Nån (barnfri) hittarpå en anledning till att ha fest. De kanske fyller 37, har köpt en ny soffa, deras bil fyller 15 år (det är SANT!) har läst ett gott recept på soppa, har läst om en bra bar och vill ha lite middag innan eller ja kände att det var väl dags nu… Och så bjöd man hem sådär 10-15-20 pers (utan barn) – åt och drack lite, snackade, kanske dansade, kanske gick vidare eller bara hängde.

Jag blir aldrig bjuden på sådana längre, Och im jag blir det så går jag inte. JAg blir inte bjuden för jag kommer ju iallafall inte… men det är inte bara det – vi som hade dem har inte sådana längre. För de flesta har gått vidare – det är barn, villor i förorten, mycket jobb, ett annat liv.

20140125-165133.jpg

Men ikväll är jag bjuden på en. Och jag ska gå. JAG SKA GÅ! Vad är det för fest? underar barnvakts-mormor intresserat. Ja… en fd kollega som fyller 46 och har bjudit hem kompisar till sin lägenhet. Det är ju verkligen inget speciellt – men ÄNDÅ – en fest med ganksa mycket folk som INTE HAR SMÅBARN. Och egentligen helt utan syfte. Annat än ”jag kom på en anledning att plocka fram vin och mat och fylla lägenheten”.

Barnen avlämnade hos mormor och morfar. Jag rockar med Spotify på TVn (tur att de föreslår ”populära låtar” så jag slipper lyssna till Popular, Bed on fire och Copacabanana), och tar en mini-flaska bubel och lite rester smögenröra från vår fredagskväll.

Njuter på här hemma – nästan så jag knapppt orkar åka iväg… men jag ska gå. Och INTE prata barn. Eller jobb. Alternativt bara prata barn och jobb, för vad har jag annat att komma med? Men ÄNDÅ!

Kommentera

