vi konverserar

I måndags i bilen:

–  Gullgossen, Gullgossen!!!
– Ja?
– Tack för att du och mamma kom och hämtade mig på Fjärilen!

Igår – Pippilotta hade gjort ett halsband och en ring till Gullgossen

– Gullgossen,  var den klar och fin?
– ja den var klar och fin, iallafall vad jag tycker! TACK!
– var så god!

I sängen vid läggning pussar jag Pippilottas hand, tvärt emot deras pussregler – Pippilotta har pussdag på fredagar och Gullgossen på söndager (mycket tråkigtt påhitt, en mamma vill väl pussa ALLA dagar):

– Det är inte din pussdag!!!
– Förlåt! Jag kunde bra inte låta bli!
DU får pussa mig VILKEN dag du vill!
– TACK!
Ingen orsak!

Kommentera

