dags för slappning (hoppas jag)

Jag är helt slut och hoppas att barnen kan hålla relativt sams resten av kvällen (klockan är fyra nu)…

Vi har byggt lego på morgonen och sedan gått till mormor och morfar runt 9 – med gått menar jag att jag drog barnen på en snowboard – och käkat frukost.

Runt 11 satt vi i bilen (efter en del tjafs) och körde mot Simhallen… På onsdag börjar hans simskola och det gäller ju att komma ihåg att man gillar att bada då. Badning, lite trevande först för gossen – full plaskning från sekund ett för lottan.

Från badet till McD för lunch innan vi gav oss av mot K-rauta där vi INTE köpte en diskho. Direkt när vi kom hem gick vi till pulkabacken – jag insåg ju att vi aldrig skulle orka ut igen… så mellan två och tre åkte de som galningar och jag ville inte alls stå där så länge – jag ahde nämligen fått en blöt socka på badhuset och trots att det var timmatr sednare så var foten ganska kall…

Nu har vi fikat lite och jag känner mig trött och mätt. Carbonara stär kanske på menyn men det känns så stort och jobbigt just nu. Själv tänker jag mig en varm macka typ – undrar om det kan passa herrskapet??? nu kollar vi På Spåret iallafall. och latar oss.

Kommentera

