ring ut det gamla

2013 – ja vad ska man säga.

Det allra bästa är nog att barnen växt upp så att de kan leka med varandra – de har fanatsilekar och har verkligen kul med varandra. Det är ju lite därför man skaffar syskon – att de ska ha varandra (nu och i framtiden) och tycka om att leka med varandra.

Jag känner att det har varit bra prioriteringar i det stora – sånt som jag själv gillar med barnperspektiv – framförallt resor.

Jobbmässigt har det varit bra. Jag har fått min tjänst som fast. Jag gör ett bra jobb och uppskattas för det. Jag har utvecklats och är nu med i mentorsprogrammet.

Men det har varit lite för mycket sjukdom och död. Och alldeles för tidigt också. Ett barn som dött och ett annat som fåt cancer. En bakant i min ålder som dog av cancer. Grannarna som valde att tillsammans lämna jordelivet. Alldeles för sorgligt.

Bra har också varit att jag iallafall under senare delen av året kommit igång med lite vettigare vanor när det gäller mig själv och framförallt när det gäller barnens mamma – 5:2-dieten, träna lite nu och och då, och på slutet stavar för extra träning. Men ändå lite för lite av det…

Jag har varit lite för ofokuserad på barnen – mycket slösurf och tv-tittande iställetför lite mer lek och spel och samvaro. För trött helt enkelt!

Kommentera

