jobbigt med mat

Jag vet inte – jag har varit ganska bra på det här med mat till barnen – att laga enkla rätter men med OK råvaror.

Nu under hösten har det blivit sämre. Det är mer mamma scan, Happy Meal, pizza, korv-lunch-på-ica, falukorv, mycket mycket mer än vi brukat förr. Knappt aldrig potatis, bara ris och pasta, Jag tycker det är tråkigt med den maten, men blir inte så peppad.

I frysen finns både lax och goda torskfiléer, rostbiff-i-tunna-skivor och lite annat som man kan laga bra mat av.

Det ska inte fotsätta så här. NEJ! på den tiden jag verkligen gjorde en matlista, med det obligatoriska ”en sak jag aldrig lagat förr”, så var det roligare och lättare att laga mat. Jag planerade tex minst två rätter med potatis så jag bara kokade en gång och värmde den andra. Och tog fram ur frysen på morgonen. Och alltid visste vad jag skulle göra och inte funderade på vägen hem från förskolan, med resultateta att vi ätit pasta och köpe-köttbullar mest varje dag (känns det som, inte sant.. men iallafall).

ROLIGARE MATVÅR coming up!

Lämna en kommentar