Jag älskar Ving

Vi har ju bokat en resa till Rhodos, ombokad till Turkiet, pga kallt i Grekland i april.
Den där omboknings-försäkringen kom väl till pass där.

För att man inte ska bli lurad om man bokar tidigt (typ i augusti 2013 när man ska åka i april 2014) inkluderar ombokningsförsäkringen också att OM de har kampanjpris på hotellet så kan man ringa in och få ta del av den rabatten…

Ja så nu är resan typ 2000 kronor billigare, efter ett tre minuters samtal med Ving igår.

Generellt sätt har man ju aldrig användning för försäkringar, för det man behöver dem till är alltid ett undantag i det finstilta, men denna har verkligen visat sig användbar!

2 thoughts on “Jag älskar Ving

  1. Hej och tack för en fin blogg. Hur gjorde du/vad sa du för att få ta del av prissänkningen på hotellet ? Har också bokat om resa till annan destination med vings om och avbokningsförsäkring. Ving hävdar med bestämdhet att jag då förbrukat min rätt till prisgaranti har förbrukats dvs att den nya resan måste bokas till ett orabatterat pris. Må så vara men jag hävdar att den nya resan är bokad med orabatterat pris men nu har en prissänkning skett som jag borde få ta del av. Morr för oss handlat det om 6000

    • Jag vet inte exakt hur det kan skilja sig – MEN det verkar vara massa 60 dagars regler så kanske både det gått 60 dagar sedan omräkningen och nu var det mer än 60 dagar till vi ska åka? Jag vet att när vi bokade om så var det till ordinarie pris och inte till det rabatterade som fanns på Ving just då….

Kommentera

