Serverat: Quesadilla med pizzafyllning

Betyg: Det godaste jag ätit – recencent Gullgossen

Det var en kollega som tipsade om detta – jag har alltid varit tveksam till pizza på tortillabröd men vi kan summera första försöket som mycket lyckat!

ingredienser

  • Torillabröd
  • pizzasås (tex MUTTIs fördiga pizzasås från tomatkross-hyllan)
  • den fyllning man vill ha
  • ost (behövs för att binda samman quesadilite olivoljallan)

Smeta pizzasås på två tortilla, lägg fyllning på den ena och lägg ihop.

Stek 1-2 minuter på varje sida, slica upp i tårtbitar.

Idag hade barnen bara skinka, mozarella och vanlig ost, själv hade jag parmaskinka, salami, ruccola + tomarsps och ost.

Lätt som en plätt…

Jag ser framför mig bjudningar med buffér dignande av chevre-quesadillas för vuxna och pizza-quesadillas för barn (och VUXNA – absolut pizza-quesadilla för vuxna)….

och en matsrätt vi kan fixa till på våra stressiga simskolekvällar

20131215-185403.jpg

Lämna en kommentar