trodde aldrig jag skulle få vara med om detta!!!

Jag samlade mig, andades djup och tog tag i det här med att åka till simhallen. Gullgossen som hatar vatten. Hatar att bada pool. Gillar att leka i sanden och går max ut till knäna, då bara för att hämta vatten till sandleken… Men speciellt den som är rädd för vatten måste lära sig att inte vara skräckslagna om de trillar ner i vattnet. En omöjlig uppgift om den man ska lära upp faktiskt är skräckslagen!!!

Precis innan vi åkte ringde jag och frågade kusinerna – om de inte hade nåt för sig utan ville komma med? Och det vill de – Guldlock och Björnenhängde med till simhallen-i-grann-kommunen som jag misstänkte hade varmare pooler och större småbarnspool.

Väl där fick Gullgossen nästan bäras in (av skräck). så vi var en haövtimme eller så i den där 30 cm-poolen. Ja Pippilotta hoppde i direkt. Gullgossen och jag satt på trappan och fick vänta nån minut på att doppa tårna första gången. Men efter den där halvtimmen hade han iallafall blivit lite blöt och lekt lite.

Bäst att gå till den där typ-70-cm-lek-bassängen som fanns. Pippilotta hoppade, simmade och flör runt med Guldlock. Gullgossen och jag började om – satt på trappan. Vågade knappt gå. Ja det fortsatte så en låååång stund.

Tålmodigt och sakta segade vi oss fram, och utvecklingen var helt fenomenal.

Mot slutet hoppade han från kanten, först i min famn och sedan ner framför mig – plums i vattnet. Och vi övade på att doppa huvudet och flera av hoppen landadne han med delar av huvudet under vattnet. Och fortsatte hoppa. Eftersom jag vet att man måste våga hoppa ner i bassängen för att gå på simskola, så hade jag tänkt att han kanske inte kommer kunna börja på simskola ens… för hur skulle jag få honom att göra det??? kunde inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle lyckas med innan januari!

Pippilotta kan redan sim-sparka sig fram med puffar på – flera meter där hon i princip inte bottnar. Och hon hoppar med badring – som en delfin. Hon ääääääääääääääääääääääälskar vatten och bad!

Å jag är så stolt över dem – barnen!!! Vilka fantastiska ungar!!! Just när det gäller detta var GULLGOSSEN en suuuuuuuperstjärna.

Nu ska vi hålla liv i badningen – men det ska nog inte vara så svårt nu när vi alla hade kul! Det jobbiga är ju att tvinga iväg barnen på aktiviteter somde måste gå på eller man hoppas att de ska gilla…

Kommentera

