om morfarn

Jodå – vårt upplägg var att han skulle byta däck på bilen. Till de begagnade dubbdäcken för 2400 kr.

Sen hände nåt. Medans han väntade på att de skulle sätrta nya däcken på gamla fälgarna tog han en tur förbi det privata bilbesiktningskontoret och frågade när de har tid (iannan 1/12 och körförbud) – jo men klockan tolv sa de. Så – poff fixade han det.

Det kostar 250 kr att få bilen tvättad ut- och invändigt på Mekonomen. Jag hade nämnt att jag skulle göra det innan jul. Och han tog tag i det också.

Man kan verkligen inse att livet är lättare om man har ett gäng pensionörer som är pigga och igång som kan hjälpa en med det mesta praktiska om man ska ha 45-60 min resväg till jobbet, ganska krävande arbetsuppgifter, två barn, en bil och två hus…

Tur att vi bor nära (ok – skickligt) men det känns att snart är det payback – tur att vi bor nära när det blir vår tur att hjälpa till! (Vi= jag, pippigullisarna men också min syster och hennes familj)

Just nu funderar jag på bästa TACKET till morfarn. Jag tror en tur till köttaffären och en flaska vin.

Kommentera

