Here we go again

Tydligen redan för sent att byta däck. Det är som att det är maj eller november hela tiden. Man har ju knappt bytt till sommardäck innan de blivit livsfarligt hala.

Skulle kunna flytta utomlands bara av däckbytar-utmattning.
Idag ryckte morfar in – orolig för barns och barnbarns liv. Jag tar bussen och han åker till däckfirma.

Kombinationen vinterdäck, måndag, buss, fortsatt inställda tåg efter urspårning förra veckan samt fastedag (inget jobbigt, men gör att jag inte kan trösta mig med en bulle) gör att jag redan kl 08.07 känner mig oinspirerad inför denna dag/denna vecka…

Kommentera

