En fjärils vingslag i Afrikas djungel…

Mormor och morfar har köpt en ny matta. Så jag gick in och kollade den och hämtade barnen hos dem igår.

Vi har slutat med att jag går in och hämtar barnen, de blir så uppspelta och det tar lång bråktid att få dem därifrån.

Alltså – i säng sent. Inklusive att Pippilotta vägrade gå och lägga sig. Jag körde inget-bråk-stilen och Gullgossen och jag gick och lade oss. Hon satt uppe och trotsklippte i papper.
Så imorse var alla trötta. Mina nya rostmackor var därmed äckliga. Rosta nya rostmackor av gamla typen. Vi kom iväg 20 min senare med ledsna och frusna barn.

Väl där på förskolan ville de allt och inget. Mest vara trötta som yttrade sig i gråt och trots.
Summan var att hon grät och inte ville vinka och skulle hon vinka skulle det vara gråtandes med en fröken. Han ville tjura och vinka utan fröken.
Detta urartade helt och jag gick ca 5 gånger. Under tiden tappade jag allt tålamod och körde guilt-tripping. Mamma ska ha möte och måste åka nu. Snart måste jag ringa min chef. Men huuuuuuuuuuuuuur ska vi kunna vinka om ni hela tiden vill göra olika.
Not My proudest moment. Och verkligen ingen framgångssaga.

Hur svårt kan det vara att – precis som jag veeeeeeeet – hålla rutiner. Inte gå in. Gå och sova i tid. Följa morgonrutinen.
Annars: bråk, skrik och dum mamma.

Kommentera

