speclosers

Nånstans efter Gullgossen föddes – ingen aning om exakt när – fick jag sämre syn. Typ behöver läsglasögon, såna där 3-för-99-på-Rusta.

Men nu tycker jag att jag ser sämre – så varför inte kolla synen… och varför inte gå på Specsavers – lovande reklam… 2 par för 795!

specsavers

Jag är inte helt tappad bakom en vagn – så jag fattar att det naturligtvis var lockpris, att man inte vill ha de där billigaste bågarna…

Mitt behov av glasögon har idag raskt gått från benisnmacks-glasögon till:

  • progressiva glasögon (båge 995+ antireflex 700 + progressiva glas 2100)
  • läsglasögon (”Gratis” + antireflex 600 kr)
  • terminalglasögon – men de ska väl jobbet betla

Jag är chockad. 4395 kr. Plus okänt för terminalglasögon.

Sprang snabbt in till konkurrerande optiker. Där skulle ett par glasögon gå på 5095.

Hur kunde det bli så här? Ok att det skulle bli dyrare än 795… men… 3600 kr dyrare?

Behöver tid att smälta detta! Men max en månad – för då får jag tillbaka kostnaden för undersökningen….

2 thoughts on “speclosers

  1. Betala undersökningen, begär ut receptet och köp de jäkla glasögonen på nätet – typ lensway. Utan antireflex. De håller sämre visst… men prisskillnaden så enorm att du kan köpa nya nästa år. Och nästa…

Kommentera

