det stora soff-pusslet – med några bakslag…

1995 gjorde jag ett superkap. Jag köpte en sofa för halva reapriset på Asko. 9995 hade blivit 4995 som sedan blev 2495 kronor. Snygg randig 3-sits-soffa. Skön att sitta i men också MYCKET skön att sova i.

2001 var randiag soffor så ute att det var en SKAM att äntligen flyttat till min dröm-2:a och ha denna SKÄMMIGA soffa. Tjoff la jag ner några tusen på att köpa ett supersnyggt vinrött nytt tyg.

Soffan ser fortfarande i princip my ut – plymåerna har hållit formen och förutom några nya välling/glassfläckar är tyget snyggt och sitter på plats. Jag hade den som min soffa till 2008 när vi flyttade till huset. Den har stått på övervåningen sedan des och varit extrasäng för gäster fram tills ombyggnaden förra året – då den blev huvudsoffa – vi sitter alltid i den på övervåningen i nya allrummet.

Helgens soffprojekt var tänkt som fäljer:

  1. Barnens kusin kommer på fredag kväll och hjälper oss bära ner soffan
  2. Vi kör ut den till landet på lördag
  3. Vi hugger sönder och tar ut supertunga sofffan på landet
  4. vi flyttar in överlevnads-soffan på landet
  5. vi köper en ny soffa på IKEA
  6. Bär upp IKEA soffan till allrummet.

Det som hände var följande:

  1. Barnens kusin kommer på har influens på fredag kväll och hjälper oss morfar och jag bära ner soffan
  2. Vi kör ut den till landet på lördag
  3. Vi hugger sönder och tar ut supertunga sofffan på landet
  4. vi flyttar in överlevnads-soffan på landet  soffan är för stor för alla dörrar till vardagsrummet på landet och vi ställer den i hallen (vi ska byta altandörr nästa år så då kommer det finnas bättre öppning) – barnen och jag sitter på soffkuddar på golvet
  5. vi köper kör förbi och inser att det inte finns någon parkering för bil+släp och köper INTE en ny soffa på IKEA
  6. Bär upp IKEA soffan till allrummet. har ingen soffa i allrummet

20131020-184337.jpg

Tur att jag sydde puffar så de nybadade barnen har nåt att sitta på medans de lär sig nya bus på Bolibompa…

Kommentera

