lite kolonial sunkstämning

Behövde jobba hemma idag – vårdtid i förorten och ingen ide att åka in till jobbet.

Sitter i min säng och jobbar medans huset städas. Känns ganska ruttet faktiskt. Kolonialt och, ja…
Det är ju naturligtvis samma sak vare sig jag är hemma eller itne – jag jobbar med mitt och de med sitt. Till en lägre lön. och subventionerade av ALLA skattebetalare. (faktiskt är det ju konstigt med RUT-avdraget egentligen, de som inte har råd får subventionera städningen för alla andra). Det är nog ändå bra att jag sitter här hemma och funderar på detta. Och  känner mig kolonial.

Men samtidigt. Jag skulle hellre ställa bilen på vintern för att ha råd med städhjälp om det knep. För jag har svårt att städa. Jag kan baka, laga mat, fixa med annat men städa, det är som min koncentration inte funkar. Jag försöker koncentrera mig på det men det liksom bara misslyckas.

Nä nu ska jag jobba. Och skratta mig lycklig för att jag får hjälp med saker jag inte fixar själv. (haha snygg felskrivning, men jag kan nog både SKATTA och SKRATTA mig lycklig)

Kommentera

