Ny strategi – funkar på barnen

Smarta mamman såg till att Gullgossen var redo och nöjd med befintliga skor, kläder och gå-till-förskolan-planen.

Pippilotta ville inte klä sig. Inte byxor. Inte strumpor. Inte skor. Inte fleece. Inte bära ryggsäcken. Så jag packade på mig allt och bar henne (busigt) till bilen, iklädd trosor och t-shirt. Väl framme i bilen åkte kläderna på tjoffs.

Å äntligen en lämning i lugn och ro och i tid. Mindre stress för mig.
Om jag nu hade kunnat ha lite bättre koll på mig själv. För det passade tydligen ganska bra för mig att lämna mobilen hemma. Och det passade tydligen bra att komma på det efter jag parkerat på infartsparkeringen. Maximal väg att åka tillbaka.
Så nu är jag lite sen igen.

Kommentera

