jag såg och såg och vart jag var såg på såg

Varannan till Gullgossen och varannan till mormor, morfar, mamma, guldlock, bebisen-i-mammas-magen, knasluvan, sockerärtan eller annan person han kan komma på.

I ett försök att lura honom från hans önskan att för andra gången under måndagskvällen ta fram leran och leka med den så tog jag fram en gammal klassiker (i vår familj) – biltemakatalogen.
Det märktes tydligt vilken som var dagens favorit så jag rev ut sidan med sågar .
Vilken hit – den går han omkring med. Hela tiden. Han har inte tagit den till dagis men den har forslats med till mormor och morfar och tillbaka hem flera gånger. Originalsidan är nu ett minne blott – trasig och skrynklig. Morfars katalog har plundrats och nya såg-sidan är nu laminerad för säkerhetsskull. Han pekar och delar ut, pekar och delar, pekar och delar.

På baksidan finns hamrar och yxor – bebisen tenderar att få hammare hellre än såg – men kan få både och.

2 tankar på “jag såg och såg och vart jag var såg på såg

  1. Bara för att… så har jag för mig att citatet från en person som besökte sågverken utanför Sundsvall och det går mer i denna stilen: "Såg på såg jag såg varhelst jag såg."Det fanns nämligen en massa sågverk där som tog hand om allt timmer från skogarna i Medelpad. Mycket av timret flottades ned via Indalsälven.Kram, C

  2. ja det var travesti på ett liknande citat som jag försökte mig på (fast jag glömde nåt ord) – jag tror jag hört en norrlands-visa med Tore skogman på samma tema nämligen 🙂

Lämna en kommentar