slentrian, fantastiskt, ingenjörensintresse och kultur

MVC-besök iorse. Vilken slentrian från min sida. Inga frågor om bebis eller graviditet – betraktade det mest som ett ointressant informationsmöte på jobbet. Tills vi kom till hjärtljuden.
149 slag i minuten – swousch swousch lät det. Lillsyrrans hjärta hamrar på – otorligt att höra henne!

Ingenjören i mig hade dock ett uttalat syfte med mötet imorse. Jag hade läst att barnmorkorna har ett speciellt måttband när de mäter magen. Så jag var fullt fokuserad på att undersöka det…
Paralellt med cm så finns det en lista på vilken vecka man ska vara i – 23 cm och 25 veckor stannade min livmoder på – stämmer ju bra – 25+2 idag.

BARNVAKTSKVÄLL är det ikväll – Dramaten och Killinggänget + lite restaurangbesök innan… Som en vuxen människa.

Lämna en kommentar